Εκδηλώσεις 2003

Εκλογές στο Σύλλογο Βλάχων Βέροιας
Στην κατάμεστη, παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες, αίθουσα του ανακαινισμένου κτιρίου του Συλλόγου Βλάχων Βέροιας, έγινε την Κυριακή ( 14-12-2003 ) η Ετήσια Γενική Συνέλευση, με θέματα:

  1. Απολογισμός απερχόμενου Δ/Σ
  2. Εκλογή Δ/Σ, Ε/Ε και αντιπροσώπων για την Π.Ο.Π.Σ.Β

Τις εργασίες της Γενικής Συνέλευσης διηύθυνε με απόλυτη επιτυχία το  εκλεγμένο από τη Γ/Σ προεδρείο με πρόεδρο τον Βασιάδη Α. Ο πρόεδρος του απερχόμενου  Δ/Σ   Γκαλαΐτσης Τ. παρουσίασε αναλυτικά τα πεπραγμένα του απερχόμενου Δ/Σ, ο πρόεδρος της Ε/Ε Ζιώγας Α. διάβασε το πρακτικό που συνέταξε η Ε/Ε και ο Μπέκης Ν. εκ μέρους των αντιπροσώπων στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Βλάχων εξέθεσε τη δράση τους στα πλαίσια της Π.Ο.Π.Σ.Β.

Ακολούθησε διεξοδική συζήτηση. Στις τοποθετήσεις των μελών επισημάνθηκε από τη μια η πλούσια δραστηριότητα και η ποιότητα των εκδηλώσεων και από την άλλη τονίστηκε η μεγάλη απήχηση του Συλλόγου, όπως αυτή εκφράστηκε με τη μεγάλη συμμετοχή στις διάφορες εκδηλώσεις και κυρίως με τις επισκέψεις στην Ιστοσελίδα του Συλλόγου .  Πάνω από όλα  κυριάρχησε στη συζήτηση η αγωνία για τη διάσωση της βλάχικης γλώσσας. Στις αρχαιρεσίες που ακολούθησαν εκλέχτηκαν ( με αλφαβητική σειρά)

Για το Δ/Σ: Αυγέρος Α., Βέρρος Μ., Γκαλαΐτσης Τ., Μανέκας Γ., Μαργαρίτη Α., Μπέκης Ν., Τσιάνος Α., Τσιαρτσιάνη Ι., Φουρκιώτη Ε., Για την Ε/Ε, Ζιώγας Α., Μαχαιράς Θ., Ντέλλας Σ.

Για την Π.Ο.Π.Σ.Β.: Βέρρος Μ., Γκαλαίτσης Τ., Μπέκης Ν.,

Νέο Δ/Σ στο Σύλλογο Βλάχων Βέροιας
Το νέο Δ/Σ , που προήλθε από τις εκλογές ( Κυριακή 14-12-03 ), συγκροτήθηκε σε σώμα την Παρασκευή  ( 19-12-2003 ) με την παρακάτω σύνθεση:  

Πρόεδρος: Μπέκης Νίκος
Αντιπρόεδρος: Βέρρος Μιχάλης
Γεν. Γραμματέας: Γκαλαΐτσης Τάκης
Αντιπρόεδρος Β': Φουρκιώτη Ελβίρα
Ειδ. Γραμματέας: Αυγέρος Αντώνης
Ταμίας: Τσιαρτσιάνη - Μπάμιατζη Ιωάννα
Μέλη: Μανέκας Γιώργος, Μαργαρίτη Αλκμήνη, Τσιάνος Αντώνης.  

Επίσης συγκροτήθηκαν και στελεχώθηκαν οι παρακάτω επιτροπές:

  1. Επιτροπή Επιστημονικής Έρευνας και Τεκμηρίωσης
  2. Επιτροπή Μηχανοργάνωσης
  3. Επιτροπή Χορευτικού
  4. Επιτροπή Γυναικών
  5. Επιτροπή Φωτογραφίας
  6. Επιτροπή Νομικών Συμβούλων
  7. Επιτροπή Συλλογής Παραδοσιακού Υλικού

Από το Σύλλογο
Εξελεγκτική Επιτροπή:
Ζιώγας Αντώνης, Μαχαιράς Θανάσης και Ντέλλας Στέριος

20o Αντάμωμα Βλάχων στο Αργος Ορεστικό
Ο Σύλλογος Βλάχων Βέροιας πήρε μέρος στο αντάμωμα στο Αργος Ορεστικό με το σκέτς "Teta Limuchia" από την κοινωνική ζωή των βλάχων, και με τους παρακάτω χορούς και τραγούδια:

  1. 1. Cându va yinâ aruslu Maiu (χορός στα τρία)  

  2. 2. Picuraru io nji eramu (χορός Μπεράτι)  

  3. 3. Unu lai tzioni picuraru (χορός Ζαχαρούλα)  

  4. 4. Martzina di amari (χορός αρβανιτοβλάχικο γύρισμα)

Βλάχικη βραδιά στο Σέλι
Ο Σύλλογος Βλάχων Βέροιας οργάνωσε και φέτος, στις 14 Αυγούστου, 9.30 μ.μ., στην κεντρική πλατεία του Σελίου, τη «Βλάχικη Βραδιά» που τείνει να εξελιχτεί σε μόνιμο θεσμό.

Η εκδήλωση έγινε σε συνεργασία με:

  1. το Δήμο Βέροιας

  2. τον Ενιαίο Φορέα Πολιτισμού του Δήμου Βέροιας

  3. το Τοπικό Συμβούλιο Σελίου

 


Στιγμιότιπο από τις εκδηλώσεις στο Ανω Γραμματικό (26 Ιουλίου 2003)

Το έθιμο GALEATA αναβίωσε ο Σύλλογος Βλάχων  Βέροιας τη Δευτέρα 23-6-03, στις 7.30 μ.μ.
Το έθιμο  Galeata, που διασώζει πανάρχαιους συμβολισμούς,  είναι το πρώτο που γινόταν την καλοκαιρινή περίοδο,23-24 Ιούνη, του Αγιαννιού, όταν πια  οι Βλάχοι κτηνοτρόφοι είχαν αφήσει τα χειμαδιά και όλα τα κοπάδια είχαν ανεβεί στα βουνά για να ξεκαλοκαιριάσουν. Οι  Αγγλοι ιστορικοί Wace-Thomson που μελέτησαν τους Βλάχους της Σαμαρίνας από το 1911 ως το1914 παρακολούθησαν το έθιμο και το αποτύπωσαν φωτογραφικά στο έργο τους «ΟΙ ΝΟΜΑΔΕΣ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ». Στη Galeata συνδυάζονται στοιχεία από δυο άλλα έθιμα, τον πανάρχαιο Κλήδονα και την Περπερούνα. Έτσι , το έθιμο από τη μια συνδέεται, για τις κοπέλες,  με την πρόβλεψη της τύχης, το ριζικό τους, ενώ από την άλλη οι μιμητικές κινήσεις και τα δρώμενα μαγικού χαρακτήρα στοχεύουν στην πρόκληση της ευεργετικής βροχής.

Το έθιμο άρχιζε την παραμονή, 23 Ιούνη, όταν γινόταν η πρόσκληση και μαζεύονταν τα κορίτσια της γειτονιάς ή από το ίδιο σόι. Η πρόσκληση γινόταν από μια ηλικιωμένη γυναίκα, η οποία πρόσφατα, στη διάρκεια του χειμώνα, παντρεύοντας το γιο της, είχε γίνει πεθερά. Βέβαια, στο επίπεδο των συμβολισμών, η ηλικιωμένη γυναίκα συμβόλιζε τη μεγάλη μάνα γη, τη majia, τη μάια ,όπως την αποκαλούν ιο Βλάχοι, τη θεά τα γονιμότητας, ενώ η νεαρή κοπέλα ήταν η zina, η νεράιδα , η νύφη των νερών, της πηγής της ζωής.

Adunats-v, adunats-v featili
Featili shi suratili
Trâ s adrâmu galeata nostrâ
Gâleata featilol shi gâleataa nvestilor...

Μαζευτείτε  κορίτσια, μαζευτείτε φίλες
Για να στολίσουμε τη γκαλεάτα
Τη γκαλεάτα των κοριτσιών, τη γκαλεάτα των νυμφών...

Μετά το κάλεσμα, έστελναν μια νέα κοπέλα, της οποίας ζούσαν και οι δυο γονείς, να φέρει το «αμίλητο» νερό. Σαν ερχόταν η κοπέλα με το νερό,, στόλιζαν παλιότερα τη γκαλεάτα, ένα κτηνοτροφικό σκεύος, αργότερα ένα γκιουμάκι, με ένα ειδικό λουλούδι, που και αυτό για αυτό το λόγο ονομαζόταν γκαλεάτα (lilitsia di galeata), και οι κοπέλες έριχναν μέσα η καθεμιά ένα  ασημικό(βραχιόλι, δακτυλίδι κ.τ.λ.), τα ριζικάρια, γιατί από αυτά θα έβγαινε το ριζικό, η μοίρα κάθε μιας κοπέλας, ενώ τραγουδούσαν. Στο στόλισμα της γκαλεάτας πρωτοστατούσε η πιο έμπειρη και τηρούνταν το ίδιο εθιμοτυπικό, όπως ακριβώς όταν στολίζανε τη νύφη. Για αυτό και συχνά λέγανε τα ίδια τραγούδια.  

Ταγιαννιός, γιαννιός ματάκια μ'
Iu va nji dornji asearâ noapte
Sunu meru,sunu peru
Sunu aumbra di tsireshiu... 

Ταγιαννιός, γιαννιός ματάκια μ'
Που θα κοιμηθείς απόψε;
Κάτω από τη μηλιά, κάτω από την αχλαδιά,
Κάτω από τη σκιά της κερασιάς...

Η στολισμένη γκαλεάτα τη νύχτα έμενε στο ύπαιθρο, κάτω από κάποιο δένδρο, για να τη δουν τα αστέρια και να έρθουν οι μοίρες να την ευλογήσουν.

Την άλλη μέρα,οι γυναίκες έχοντας τη γκαλεάτα, πήγαιναν από βρύση σε βρύση, τραγουδώντας

-Ταγιαννιός, γιαννιός ματάκια μ'
Cocaza sh-ma njicaza,
Iu nchisish di-nji ti adârash

-Anchisii la nοalji frats
noalji frats,gionji ninsurats
ninsurats,niisusits...

-Ταγιαννιός, γιαννιός ματάκια μ',
Όμορφη κόρη,
Για πού κίνησες και στολίστηκες;
-Κίνησα για τα εννιά αδέλφια,
παλικάρια διαλεχτά,

διαλεχτά και ανύπαντρα
μήτε και αρραβωνιασμένα...

Και συνέχιζαν

-Ταγιαννιός, γιαννιός ματάκια μ'
Iu nji durnjishi asearâ noapte
-Sunu meru,sunu peru
Sunu aumbra di tsireshiu  

-Ταγιαννιός, γιαννιός ματάκια μ'
Που κοιμήθηκες  χθες βράδυ;

-Κάτω από τη μηλιά, κάτω από την αχλαδιά,
Κάτω από τη σκιά της κερασιάς...

Στις βρύσες που επισκέπτονταν, πάντοτε σε πολλαπλάσιο του 3, 6, 9,  έκαναν μιμητικές , μαγικές κινήσεις, για να προκαλέσουν βροχή που τόσο ανάγκη την είχαν οι κτηνοτρόφοι, μια και το χορτάρι λόγω της εποχής άρχιζε να στεγνώνει και να καίγεται

- Umbli soarâ, vearsâ frate,
Tr' s' dâmu apâ ali surata,
Tr' s' damu apâ ali cripata.

- Nu niu foami, ca niu seati... 

- Γέμισε αδελφή, άδειασε αδελφέ,
να δώσουμε νερό στην αγαπημένη,

να δώσουμε νερό στη σκασμένη
από τη ζέστη γη
...

- Δεν πεινώ μα εγώ διψώ...

Στη συνέχεια, άφηναν τη γκαλεάτα στη μέση , συνήθως, της πλατείας του χωριού και έστηναν χορό γύρω από αυτήν. Η σειρά με την οποία χορεύουν είναι αυστηρά καθορισμένη. Πρώτα η καινούρια πεθερά με τη νύφη της. Στη συνέχεια οι ηλικιωμένες, προς τις νεώτερες παντρεμένες, οι αρραβωνιασμένες, και τέλος οι ελεύθερες και πάλι κατά ηλικία. Και κλείνει ο χορός με τα μικρά παιδάκια στην «ουρά». Η συγκεκριμένη σειρά έχει το λόγο της: Σε αυτή τη γιορτή αντάμωναν οι Βλάχοι στα ορεινά χωριά τους, μετά την πολύμηνη διασπορά τους στα χειμαδιά. Ποιος αρραβωνιαζόταν, ποιος παντρευόταν, ποιος πέθαινε , ποιος γεννιόταν ήταν δύσκολο να μαθευτεί εκείνα τα χρόνια από το Βελεστίνο στο Περιβόλι, από τον κάμπο της Θεσσαλονίκης και τη Χαλκιδική στο Σέλι, από τα χειμαδιά της Αλβανίας στη Σαμαρίνα και από τον Τύρναβο στην Αβδέλα και στα Γρεβενά, και γενικά σε ολόκληρη τη νότια Βαλκανική όπου μετακινούνταν οι Βλάχοι. Έτσι, με το πρώτο αυτό πανηγύρι οι χωριανοί, βλέποντας την ηλικιωμένη γυναίκα που σέρνει το χορό και δίπλα της τη νέα πληροφορούνται για τον αρραβώνα ή το γάμο, και ταυτόχρονα η πεθερά κάνει, έμμεσα , τις συστάσεις της καινούριας νύφης με το χωριό. Η απουσία από τον κύκλο του χορού  ορισμένων προσώπων πληροφορεί για πιθανό πένθος. Και τέλος δίνεται η ευκαιρία στους νέους, μια και δεν επιτρεπόταν στα κορίτσια ούτε καν να περάσουν από το μεσοχώρι, να διαλέξουν  το ταίρι τους και να επισημάνουν από τη θέση στο χορό αν ήταν της ηλικίας τους, αν ήταν ελεύθερη κ.τ.λ. Οι πληροφορίες συμπληρώνονταν στα πανηγύρια που ακολουθούσαν: Αγίων Αποστόλων, Προφήτη Ηλία, Αγίας Παρασκευής, Παναγίας. Γι' αυτό όσο οι γυναίκες χορεύουν, οι νέοι παρακολουθούν και σχολιάζουν ποικιλότροπα.

Ο χορός ξεκινούσε συνήθως με το παρακάτω τραγούδι, για το οποίο ο Vasili Tega, στο έργο το « Οι Βλάχοι όπως τους είδαν οι ξένοι περιηγητές», διασώζει τη μαρτυρία ενός Βοβουσιώτη κυρατζή ότι  άκουσε αυτό το τραγούδι, το 1870, στο βλαχόφωνο ακόμη τότε Βραδέτο, στο Ζαζόρι, την ημέρα του Αγιαννιού. 

A moi featâ la fântânâ, tsets-v voi, ca io nu yinu
 tsets-v voi, ca io nu yinu, dada amea mi isusi
dada amea mi isusi, aualtari Dumânicâ
aualtari Dumânicâ, optuli ca asânzâ
optuli ca asânzâ,nelu shi culacu nji adusirâ
nelu shi culacu nji adusirâ,shi tsintsi bairi di flurii
tsintsi bairi di flurii, shi alti ahânti di arupii.  

Η αρραβωνιασμένη κόρη δεν ανταποκρίνεται στο κάλεσμα των φιλενάδων να πάνε στη βρύση. Και λέει στις φίλες της με χαρά ότι η μάνα της την αρραβώνιασε την Κυριακή που πέρασε και αναφέρει τα δώρα που της έφεραν, δαχτυλίδι, φλουριά, ρουμπίνια.                      

Στο τέλος, το γλέντι γενικευόταν. Αναβαν φωτιές, καίγανε τα μαγιάτικα στεφάνια, μικροί μεγάλοι περνούσαν πάνω από τις φωτιές. Και αργά. Μετά από ξεθεωτικό γλέντι, οι γυναίκες με το ίδιο εθιμοτυπικό ξεστόλιζαν τη γκαλεάτα, ενώ οι κοπέλες τραγουδούσαν:

S-nu tsâ para-arâu, gâleata soârâ
Câ multi shoputi nu alâgâmu
Câ di vearâ, ma s-bânâmu
Ma multi va ti alâgâmu...

Μη σου κακοφανεί, αδελφή γκαλεάτα,
Που δε σε πήγαμε σε πολλές βρύσες.
Γιατί του χρόνου την Aνοιξη, αν είμαστε καλά,
Θα σε πάμε σε πιο πολλές...

Η καθεμιά κοπέλα έπαιρνε λίγο νερό για να λούσει  συμβολικά το κεφάλι της, για να περάσουν όλοι οι πόνοι,  και διάλεγε το ανάθημά της. Με αυτό κάτω από το μαξιλάρι της το κάθε κορίτσι θα ζήσει στο όνειρο ό,τι επιθυμεί.

Το έθιμο ήδη από τη δεκαετία του 60, καθώς διαφοροποιήθηκαν οι συνθήκες , έπαψε να λειτουργεί. Επιβιώνει σε ορισμένα βλαχοχώρια, όπως Σαμαρίνα, Περιβόλι -κυρίως στους κτηνοτρόφους- ή αναβιώνει από πολλούς Συλλόγους.

Σεμινάριο Παραδοσιακών Χορών
Tο Σεμινάριο παραδοσιακών χορών, που έγινε στο Περιβόλι (24-25 Μαΐου 2003 ), παρακολούθησαν οι υπεύθυνοι των χορευτικών τμημάτων του Συλλόγου μας:
 

  1. Μανέκας Γιώργος (Αντιπρόεδρος Συλλόγου)

  2. Πέτκου Συρμούλα (Υπεύθυνη ενδυματολογικού)

  3. Ντρογούτης Ηλίας (Δάσκαλος Χορού)

  4. Τίκα Νατάσα (Δασκάλα Χορού)

 

Αντιπολεμικές Διαδηλώσεις
Από τις μεγάλες αντιπολεμικές εκδηλώσεις στη Βέροια ενάντια στην πέρα από κάθε λογική και έννοια διεθνούς δικαίου εισβολή των Αμερικανών και Αγγλων στο Ιράκ, στις οποίες πήρε μέρος ο Σύλλογος, και τις οποίες οργάνωσε το Κοινωνικό Forum, το νομαρχιακό τμήμα της ΑΔΕΔΥ, το Εργατικό Κέντρο, ο Εμπορικός Σύλλογος, το Τεχνικό Επιμελητήριο και άλλοι φορείς της πόλης, ανάμεσα σε αυτούς και ο Σύλλογος Βλάχων.

Αποκριές 2003
Ξαναζωντάνεψαν οι Βλάχοι της Βέροιας, στις νέες συνθήκες, τα παλιά μπουλούκια των καπεταναίων τις Αποκριές. Στις αποκριάτικες εκδηλώσεις που οργάνωσε ο Δήμος Βέροιας, ο Σύλλογός μας είχε εντυπωσιακή συμμετοχή. Πάνω από πενήντα άτομα κάθε ηλικίας, ντυμένα με τις βλάχικες φορεσιές, άλλοι πεζοί και άλλοι καβάλα στα άλογα, με τα όργανα μπροστά , διέσχισαν την οδό Μητροπόλεως και κατευθύνθηκαν στην Ελιά, όπου και έστησαν χορό. Η συμμετοχή του κόσμου ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Στις εκδηλώσεις συμμετείχαν και άλλα συγκροτήματα της Βέροιας. Ακολούθησε λαϊκό γλέντι με τη συμμετοχή όλου του κόσμου. Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, σε ειδικά διαμορφωμένα από το Δήμο Βέροιας κιόσκια οι Σύλλογοι πρόσφεραν τοπικά εδέσματα. Στο κιόσκι του Συλλόγου μας υπήρξε  συνωστισμός, γιατί όλοι ήθελαν να γευθούν τις καλοφτιαγμένες βλάχικες πίτες που ετοίμασαν γυναίκες του Συλλόγου μας.

Μουσείο Θεσσαλονίκης
Ο Σύλλογος, σε συνεργασία με το Λαογραφικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, αναπαράστησε σκηνές από τη οικιακή παραγωγή: από το κούρεμα των προβάτων και το πλύσιμο των μαλλιών ως τον αργαλειό και την παραγωγή υφαντών. Όλες οι φάσεις της παραγωγής βιντεοσκοπήθηκαν και εμπλουτισμένες με πλούσιο φωτογραφικό υλικό θα εκτεθούν στο Λαογραφικό Μουσείο Θεσσαλονίκης για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Γλέντι ως το πρωί στο Χορό του Συλλόγου των Βλάχων
Πρωτοφανή επιτυχία σημείωσε και φέτος ο Ετήσιος Χορός του Συλλόγου των Βλάχων Βέροιας. Στην κατάμεστη αίθουσα του HOTEL "ΑΙΓΕΣ ΜΕΛΑΘΡΟΝ" το γλέντι κράτησε αμείωτο ως το πρωί. Όλα ήταν οργανωμένα πολύ όμορφα από το Δ/Σ του Συλλόγου. Στην αρχή , δυο πολυμελή παιδικά συγκροτήματα  παρουσίασαν με εντυπωσιακή αυθεντικότητα βλάχικους χορούς και καταχειροκροτήθηκαν. Διαφάνηκε ότι ο χοροδιδάσκαλος του Συλλόγου Κουκουτέγος Αντώνης κάνει σοβαρή και σε βάθος δουλειά.                                                   

Μετά το σύντομο και ουσιαστικό χαιρετισμό του προέδρου του Συλλόγου Γκαλαΐτση Τ., ο οποίος ευχαρίστησε τους παρισταμένους για την ηθική και υλική στήριξη προς το Σύλλογο, άνοιξε ο χορός που δε σταμάτησε παρά τις πρωινές ώρες, κάτω από τους ήχους της μοναδικής παραδοσιακής κομπανίας του Φώτη Καραβιώτη και του Δημήτρη Παράσχου. Εντυπωσιακή για άλλη μια φορά η ανεπανάληπτη μελωδική φωνή του Γιώργου Μανέκα, ο οποίος κάλυψε όλη τη βραδιά με μια μεγάλη ποικιλία από τραγούδια στη βλάχικη γλώσσα.                                                                                                     

Τίμησαν το Σύλλογο με την παρουσία τους στο Χορό οι βουλευτές του νομού Χαλκίδης Μ. και Φωτιάδης Η., ο νομάρχης Ημαθίας Σπάρτσης Γ., ο πρώην νομάρχης Ημαθίας Βλαζάκης Α., ο αντινομάρχης Ημαθίας Κουτσαντάς Γ.,ο δήμαρχος της Βέροιας Σκουμπόπουλος Χ ,ο πρώην δήμαρχος της Βέροιας Χασιώτης Γ., ο πάρεδρος του Σελίου Πιτούλιας Π., ο πρόεδρος του Μεγάλου Συνεταιρισμού Σελίου Πιτούλιας Χ., πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι Βέροιας και σύμβουλοι τοπικών συμβουλίων, ο πρόεδρος του Τουριστικού Ομίλου Σελίου Παπατζίκος Τ., ο πρόεδρος του Τουριστικού Ομίλου Ξηρολειβάδου Χασιώτης Β.,  ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Νομού Ημαθίας Μελετίδης Γ., αντιπροσωπείες  των Συλλόγων Βλάχων Λειβαδιωτών Πάικου Θεσσαλονίκης, Ανω Ποροΐων, Ανω Γραμματικού Έδεσσας, Πετριτσίου, καθώς και εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Βλάχων.

Αξιοπαρατήρητη η παρουσία της νεολαίας στο Χορό που έδειξε ότι, εκτός από τους σύγχρονους ρυθμούς, θέλει, ξέρει και μπορεί να διασκεδάζει με τη γνήσια δημοτική μουσική. Από τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές της βραδιάς ήταν  όταν παλιοί χορευτές του Συλλόγου απέδωσαν με μοναδικό τρόπο αυθεντικούς βλάχικους χορούς.    

Και όπως κάθε χρόνο στο Χορό των Βλάχων , δεν έλειψαν οι προσφορές προς το Σύλλογο, όπως των Πιτούλια Χ, Χασιώτη Α., Γκούντα Μίτα. Και βέβαια "η λαχειοφόρος αγορά" ήταν εμπλουτισμένη με πλούσια δώρα, που πρόσφεραν οι καταστηματάρχες και επαγγελματίες της Βέροιας. Πολλοί που ήταν στο Χορό έφυγαν με δώρα, και ο Σύλλογος με σημαντικά έσοδα, για να συνεχίσει το πλούσιο έργο του.

Στο Δ/Σ του Συλλόγου και σε όσους συνέβαλαν στην άρτια διοργάνωση του Χορού αξίζουν συγχαρητήρια.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2003 του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΒΛΑΧΩΝ ΒΕΡΟΙΑΣ

Κυκλοφόρησε και φέτος το ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ του Συλλόγου Βλάχων Βέροιας. Μια καλαίσθητη έκδοση με χάρτες, κείμενα και φωτογραφίες από τη διασπορά των Βλάχων στη νότια Βαλκανική στη διάρκεια δυο χιλιάδων χρόνων περίπου. Στο εξώφυλλο δεσπόζει η απεικόνιση του νέου σπιτιού του Συλλόγου ( παλιό αρχοντικό των αδελφών Κουτόβα-Μπόζογλου ) και σε όλες τις άλλες σελίδες χάρτες και κείμενα με την ιστορική διαδρομή εγκατάστασης και μετακίνησης των Βλάχων στη βαλκανική χερσόνησο. Ένα σημαντικό ντοκουμέντο με αξιόλογα επιστημονικά ιστορικά στοιχεία που αξίζει να μελετηθεί από τον καθένα.


Εκδηλώσεις ανά Έτος